måndag 18 maj 2009

Löpning 5 km

Herre jösses va jobbigt det var! Jag tog mig dock runt på 33 min, mycket bättre än vad jag hade kunnat tro men låååångt ifrån mitt urgamla rekord. Har inte sprungit på ett par år men tog mig i kragen och stack iväg. Hade inhandlat ett par nya löparskor som gav lite extra lust! Jack sov middag hos morfar och regnet hängde i luften. Hann precis börja springa när duggregnet började men det var rätt skönt! Ni som känner till 5:an på Björnön förstår att jag var rätt slut när jag kom i mål och för er andra kan jag berätta att det är tre mördarbackar på den sträckan som kändes rejält! Har träningsvärk redan, längtar till imorgon, hoppas det känns i benen då, älskar träningsvärk!


8 kommentarer:

linnea sa...

vad duktig du är Ylva:)
kram

ylvisen sa...

Tack du!

kram

Pillan sa...

Härligt!!
Jag har mitt race imorrn, ska springa Vårruset...
Ligger i din liga, sprang på 32 min i fjol. Kommer inte att göra det bättre imorrn. *s*

Ha det! Kram

Suzy71 sa...

Strålande! Själv avskyr jag att springa. Ut och gå är min melodi. Träningsvärk är helt ok. Då har man ju faktiskt ont av en bra anledning.
Imorgon åker jag till Dalsland och blir där drygt en vecka. Tveksamt om jag kommer ut på internet där. Förmodligen inte! Kikar in igen när jag kommit hem.
Kram Sussie

Carina - den gråa pippin sa...

Å fy vad jobbigt! Håller med Sussie att springa inte är min grej. Gå en timme i raskt tempo är bättre med peppande musik i öronen. Men det var ju bra länge sedan man gjorde det med.....

Bra kämpat Ylva!

Skolgatan sa...

Visst är det härligt med träningsvärk:-)

Duktiga Ylva!

stina sa...

Själv va ja på friskis&svettis säger bara ALLDRIG MERA

Linda sa...

Duktig du är!
Kram