måndag 11 maj 2009

Ledig måndag

Måndagar är min lediga dag, skönt att bara vara hemma med Jack. Micke jobbar idag. Vi cyklade bort till förskola och skola med cykelkärran som är poppis hos Felix. Man känner sig som en hel ankfamilj när man kommer med släp. Vår bil är fortfarande inlämnad på verkstad så jag valde mellan att gå eller cykla. Det regnade lite och var ganska kallt så jag valde cykeln.
Nu sitter jag och Jack och tittar på Pippi Långstrump och myser. Vi ska snart gå ner i källaren och städa i tvättstugan, har en hel del tvätt att fixa med oxå. Innan jag började jobba igen 1 april kändes det ibland jobbigt att vara hemma men idag är det skönt att bara vara hemma med ett barn. Jag tror dock att Felix kommer sjukna om igen så imorgon har säkert Micke nöjet att vara hemma med två barn. Har en telefontid med familjeläkaren nu i veckan för nu ska halsmandlarna reduceras och öronen göras rent. Det har JAG bestämt!
Inte alltid så lätt att komma iväg i tid till skola och förskola....
Återkommer senare, tänkte bjuda på ett matförslag, det var läääänge sedan, men ni vet ju, måndag=nytt liv!
Avslutar med att säga grattis till min kusin Micke som fyller år idag, GRATTIS MIKAL!!! :)

3 kommentarer:

Linda sa...

Skönt med lite ledigt och "bara" ha ett barn hemma, lyx ;)!
Kram

linnea sa...

vad bra att du bara hade 1 barn på din lediga dag
kram

ylvisen sa...

Jo tack, det räcker gott!