söndag 2 augusti 2009

Det är NU jag behöver semester!

Lagom när det är dax att börja jobba känner jag att det vore skönt med semester! Känner mig inte ett dugg utvilad. Jag har varit ledig från jobbet i sex veckor men tyvärr inte från vardagssysslor som tvätt, matlagning, städning, trädgårdsmåsten. Tar oxå på krafterna att ha ordning på tre barn, försöka få till aktiviteter, språkträning och hindra dom från att riva huset eller ha ihjäl varandra. Jag och Micke har varit borta en helg men annars har jag inte haft en enda sovmorgon på hela semestern, alltid minst ett barn som vaknat före sju. Det tar på krafterna att inte få sova.

Jag tycker det låter så hemskt att säga att det ska bli skönt att komma in i vardagen igen, inte just det att komma in i rutinerna för det är ju bra, men att man tycker att det ska bli skönt att börja jobba igen, lämna barnent på skola och förskola, det låter ju förskräckligt egentligen. Hur som helst så ska det bli skönt med lite ordning på soveriet, matlagningen och vardagen i allmänhet! Men man trött nar väl snart på det oxå!

För att bli lite gladere avslutar jag med en bild på världens sötaste lilla tjej, Felix blivande: Ebba

Hon är så söt så jag smälter, älskade Ebba! (bilden är stulen hos www.skolgatan6.blogspot.com).

4 kommentarer:

E Hayman sa...

En kalaspingla till Felix ;-)

Anna sa...

Jo men det är ju så det är, hemskt är det väl inte, med barn är rutiner en bra grej... och att få vila från dom ibland är ju nödvändigt.

Semester före barnen kom och efter barnen kom är två helt olika saker!

Skolgatan sa...

Jag längtar inte till jobbet,Martin har börjat idag och jag och barnen vakna vid 9:-) Nu ska vi äta frukost sen blir det nog en tripp till minizoo idag igen,lugnt och skönt.

Ja dom kommer bli ett fint par Felix och Ebba!

Marica sa...

Jag är ledig till v.36 men som det känns just nu önskar jag att jag börja imorgon... Barnen vill inte göra nåt och jag får krupp av att bara vara hemma... hååååååå dax att ta tag i dagen!
Kram!!!