måndag 10 augusti 2009

Ledig måndag! Eller inte :)

Lämnade Felix på sin avdelning, det gick jättebra! Innan vi kom till förskolan ville han inte alls åka dit men väl där så var han så glad och sprang in. Det är andra veckan efter semestern. Han har gått lillebror inskolningstider så han får en riktig mjukstart! Han blir så glad när han ser sin Malin! Kul!

Jack däremot ville inte alls in på sin avdlening, han ville stanna på Felix avdelning. Arg som en bi fick jag bära honom i på hans avdelning. Han skrämde väl livet ur de små nya barnen som började idag. MEN det gav sig sen och jag kunde åka hem till Jesper. Vi stack iväg till vibcenter så jag kunde träna, Jesper spelade Nintendo. Ut till Hälla och Lindex och bytte Jesper väst som var för liten. En sväng in på Maxi och köpte lite skolgrejer till Jesper som börjar skolan på måndag. Jag vet ju att de inte behöver ha med sig egna grejer men jag misstänker att många andra har det så han fick som han ville. Kikade på en spikmatta på hälsokostaffären, är lite sugen att prova en sån! Någon som gjort det?

Hem och hämta de små, laga mat till mig och Jesper, fixa, städa, byta i sängerna. Snart kommer morfar och ska ta hand om Jesper och Felix så jag kan åka till BVC med Jack som ska få spruta och doktorn ska kika honom i öronen. Mormor slutar 16 på stan så henne ska vi oxå hämta upp innan vi åker hem igen.

Laga mat, bädda i sängarna igen, ja ni vet....... så LEDIG månda, nä det veti sjutton!

8 kommentarer:

Malin sa...

Du är så flitig Ylva, det är full fart hela tiden =) Räksalladen ser jättegod ut. Kramar!

Kerstin B sa...

Spikmatta har jag provat. Riktigt skönt fdaktiskt man måste ge det minst 5 minuter. Man känner hur cirkulatione börjar i kroppen. Man kan rulla ihop den å bara ha den under nacken eller bara sätta fötterna på den. Det gör djävulskt ont när man skall upp ifrån den å man få runder inga omständigheter ha barn i närheten som för ens bara en millisekund kan tänka tt det är roligt att hoppa på mammas mage närhon ligger där. Hjälp rekommenderas när man skall upp...

Pillan sa...

Jag har en spikmatta om du vill prova innan du köper en. Både jag och Lasse älskar den!

Carina - den gråa pippin sa...

En sådan där underbar 3-barns-mammaledighet...

Själv har jag funderingar på det där med skakmaskinen du står på och skakar loss. Vad gör den för nytta? Tar den bort bilringar?

Svärföräldrarna har en spikmatta som Ebba provade och gillade. Funderar också på att inhandla en.

Skolgatan sa...

Oj vilken skön "ledig" måndag:-)

Marica sa...

Fullt upp :-)

Jag har provat spikmatta.. första gången somna jag på den men sen har jag provat fyra gånger efter det och då har det inte alls varit skönt... men många tycker ju att den är toppen!

Kram!

Jenny sa...

Mannen min har en spik matta och har använt den ganska flitigt...själv har jag inte "hunnit" prova....

E Hayman sa...

Ja jag har också provat spikmatta och det är mkt skönt.
En på jobbet sa att man ska ligga 20 minuter, man kan känna sig lite yr sen så var försiktig om du testar, när du sätter dig upp.