onsdag 5 augusti 2009

Han kan blåsa!!!

Blev så glad igår när jag satt på jobbet och Micke skickade mig detta MMS! Felix blåser i visselpipan! Han har tidigare aldrig lyckats blåsa tidigare utan har utvecklat någon variant att "blåsa" med näsan. Vi har provat med alla tips man fått: såpbubblor, fjädrar, pingisbollar, ljus, vatten och sugrör osv men ingenting har funkat. Han får kämpa lite för att få det att låta men det låter så fint :) Det kanske kan vara svårt att få förstå min glädje över detta men det är så himla kul. Ni med barn med funktionshinder förstår absolut vad jag menar. Jag blev rörd igår när jag fick MMS:et. Små framsteg som för andra barn är ganska självklara. Att kunna blåsa är oxå en bra munmotorisk övning. Han fick senare t o m fart på munspelet! Ljuv musik hos oss nu som ni förstår!
Lite dålig bildkvalité dock...
.
Sitter ute på min rast nu, en innergård full med sol. Vindstilla. Man ska inte klaga men det är bra varmt här.... Njuter!


7 kommentarer:

Marika sa...

Grattis till framsteget!
M.

Linda sa...

Sötnosen, vad duktig han är!
Kram kram

Marica sa...

Duktig kille, alltid roligt med framsteg!
Sol här me, underbart!!!!
Kramiz!

Kerstin B sa...

klart han KAN...

Skolgatan sa...

Duktiga Felix,alltid kul med framsteg:-)!

Anna sa...

Jag förstår precis! M kom på blåsandets konst nu i helgen också, i en helt fruktansvärt ostämd leksaksblockflöjt. Huga vad det lät. Men roligt var det! Munspelet har vi kvar att få ljud i...

msö sa...

Hej
Jag har läst lite i din blogg då jag också har en pojke med Downs syndrom och jag förstår precis hur du känner. Alla små framsteg blir så extra stora och man blir så stolt som förälder.

Det ligger mkt slit och träning bakom men det är värt allt när man ser vad de lär sig.

Ha en bra dag!/ Maria