onsdag 5 augusti 2009

Som man bäddar får man ligga

Ett ordspråk som är så sant som det är sagt! Jag har tuggat och druckit mig till ett par extra kilo under semestern (ok 3 då...). Nu är det dax att göra något åt det! Började mitt nya liv i måndags och hittills har det gått bra. Jag kör någon LCHF-GI-viktväktar-variant och det känns bra! Fullkornsprylar, "riktigt" fett, mycket protein och mindre vitt mjöl, pasta och potatis. Vi får se hur det utvecklas. Just nu känns maten ok, jag blir mätt!

Det har blivit bra med motion; gick en timme i måndags, cyklade till och från jobbet (13,5 km) igår och dit idag. Jag sprang hem idag (6,3 km) i värmen, det var jobbigt och väldigt varmt men väldigt skönt nu! Man kan gena på hemvägen om man springer så det är därför det är närmare att springa :) Imorgon får jag gå till jobbet eftersom jag har cykeln kvar på kontoret, synd bara att det är så fruktansvärt tråkig väg!

Fick höra här om dagen att det är ett moget och vuxet beteende att kunna släppa allt vad "vikttänkande" under semestern och njuta av mat och ledighet! Håller fullständigt med! :)

Man kan ju dock inte låta bli att bli sugen på en läskande rabarber och halloncider....men det får vänta tills på lördag!

5 kommentarer:

Skolgatan sa...

Ser gott ut:-)
Jag har verkligen njutit av min semester,efter bröllopet har jag inte gått,gymmat eller nått,ätit en massa bröd och annat mumsigt!

På måndag börjar mitt nya liv,får hoppas jag kommer i jobb-byxorna bara...

ylvisen sa...

Härligt! Cidern är från din möhippa! du känner säkert igen bilden! kram

Linda sa...

Vilken start du har fått, du kommer tappa semesterkilona snabbt!

Carina - den gråa pippin sa...

Oj, så lika vi tänker. Men du ligger flera mil före min aktivitet och matlagning. Det är bara att önska fortsatt lycka till med träningen och maten. Själv får vi se om jag lyckas börja röra på mig eller om jag ska satsa på att bli julgris i år.

Marica sa...

Cidern låter god, undra om jag smakat den... Ser gott ut i alla fall :-)