tisdag 18 augusti 2009

Höstkänslor eller vad?

Ofta tycker folk att hösten är deprimerande. Jag älskar hösten när man få klä på sig, köpa sig lite nya höstkläder, tända ljus och stanna inne. Jag känner mig glad! MEN jag måste samtidigt erkänna att för barnens skull med kläder osv får det gärna vara sommar!

Nu på lunchen (har rast nu) höll jag på att skratta på mig, men jag tror inte att någon kanske såg det. Jag såg framför mig så konstiga saker, tänkte bara på en massa tok. Först såg jag mig själv delta i damernas final på 100 meter, fatta va sista jag skulle komma. Tänk er en presentation av deltagarna, den ena mer muskulös än den andra, de flesta från USA och Jamaica, härligt bruna och med flätor. Å sen skulle bilden visa mig, stå där och vinka. Tänk sen loppet, shit va sist jag skulle komma!

Sen började jag tänka på när jag i söndags hämtade Jesper hos Elias och jag skulle hjäpa Jesper med skorna. Sitter lutad mot ytterförren, Elias pappa kommer hem och öppnar dörren varpå jag ramlar bakåt, sakta i en stor hög, som en tjock elefant, rullar ut på trappan... Han har en ICA-kasse i varje hand och kan inte hjälpa till.... herre gud, vilken syn! Ha ha...

Sist men inte minst tänkte jag på Kvarteret Skatan där Vanna säger mitt under parmiddagen: Är det ingen som har provat att äta bajs, det smakar inte så äckligt som man kanske tror!

Det är fredag idag va?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag älskar också hösten! Så mysigt :D Och kläderna är snyggast på hösten! Helt klart.

Haha, inga hundskor kanske. Är dock på jakt efter ett par rediga (men självklart snygga) gummistövlar :-)

Marika sa...

Gillar också hösten!

He, he,! säger jag åt dina "fredags" tankar eller syner....

Marica sa...

Ha ha skönt med sånna dagar :-)

Snygga skor du köpt förresten, var ju kanon billigt och jaa då får man handla :-) :-)

Skolgatan sa...

Ha,ha det hade jag velat se när du rullade ut på trappen:-D!

Sara sa...

hahahaha jag skrattar oxå..

Vilken syn det måste varit när du ramlade ut, o Vanna i kvarteret skatan.. UNDERBART...

kRAMIS