lördag 8 oktober 2011

1:12:54

Shit, tuffaste Tjurrusbanan ever, måste ha varit det! Helt slut!!

Banan började ganska bra, fina stigar! Sen kom första kärret, där lyckades både jag och Sofia bli stuckna av jordgetingar!! Gjorde skitont ju! Banan gick igenom ett par ordentliga kärr, djupa, lera upp till midjan och vatten upp till tuttarna!! Det var två riktigt branta backar, så branta att man var tvungen att hålla i sig i tuvorna för att inte ramla bakåt!! Sen följde en ganska lång bit i vattenkanten där både jag och Sofia ramlade och hade Mälarvatten till armhålorna, det var faktiskt inte så kallt som man kan tro däremot.......väldigt blött :) OBS, kolla röven till vänster i bild!


Sofia hade lera upp till pannan, ont i vaden efter sticket! Vi frågade i sjukvårdstältet vad det kunde vara och de berättade att det var fler som blivit stuckna och att banan gick rakt över ett jordgetingbo!


Skorna var totalt svarta och fulla med lera, sista biten in i mål var det dock ett vattenhinder så man fick av det värsta! Skorna blev tunga av all lera och västen jag hade blev astung då den var dyngsur! Kändes som jag vägde 80 kg!


Lite prylar vid målgång är alltid trevligt!


Lite skit under naglarna har ingen dött av! Jag och Sofia kom i mål typ samtidigt och Johanna ett par minuter snabbare!


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Jenny H sa...

Oj oj oj! Det låter uppenbarligen som en redig utmaning... Jag hade bergis blivit kvar i kärret..

Bra jobbat!
Kram!

Suzan sa...

Bra jobbat men fyfan vad äckligt! stackars getingar!

Skolgatan sa...

Oj vilken bana,skönt att det är över.

Hoppas du är nöjd med tiden för det ska du va!

Always want runnerlegs! sa...

Vad duktig är du är!! Jag hade nog aldrig orkat fullfölja loppet med getingstick och allt, vilken utmaning. Så bra jobbat!! Kramar!

Sara sa...

Bra jobbat!!