måndag 3 oktober 2011

Mikrobröd

Hittade ett mikrobröd på Skolgatan som jag testade nu på eftermiddagsfikat på jobbet!

Vispa 2 ägg gärna med elvisp, rör ihop 3 msk Pofiber, 1 tsk bakpulver, lite salt och gärna lite brödkryddor. Jag köpte en färdig blandning med brödkryddor men annars går det bra med tex kummin eller anis. Pofiber står bland de glutenfria varorna, jag handlade på Maxi.


Vispa ihop och häll smeten i en smord tallrik och sätt in i micron i 2 min. Min blev lite kladdig i botten så jag vände på den och körde ytterligare en stund. Var riktigt gott, hade bra "brödkänsla"! Går givetvis inte att jämföra med nybakat valnötsbröd men jag tyckte det var helt ok!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Ekoägg ska det va;)

Nathalie sa...

ooh, bröd. verkar skit gott :)
min sambo var lite intresserad faktiskt. nu när jag kom ihåg att fråga :)
men orkar du kolla upp vad dom kostar och säga vad du vill ha för dom så jag vet vad jag kan säga till honom? :)