torsdag 13 oktober 2011

Mina lopp 2011

Nu är alla min lopp som jag hade inplanerade för 2011 avklarade, det blev sju stycken.

12 mars: Två sjöar runt. 16,7 km. Tid: 1:30:13. Jag och Elisabeth drog till Sumpan och sprang vårens första långlopp. Strålande väder! Det här var loppet där både mina och Elisabeths skador började... Men som nu ett halvår senare är borta. Peppar peppar....

17 maj: Vår Ruset 5 km, Västerås. Tid 22:33. Sprang med jobbet. Persade med över 1 min. Kände att jag kunde faktiskt kräma på lite och att jag faktiskt orkade hålla högt tempo (för mig) i "tävlingssammanhang".

21 maj: Göteborgsvarvet, 21 km. Tid 1:56:22. Min första halvmara. Jag sprang för Barncancerfonden. Gick ut alldeles för sakta och hade mer kvar att ge. Fin vårsommardag! Längtar till nästa GBG-varv i början på maj 2012. Ska lätt slå min tid från årets lopp!

27 aug: Midnattsloppet, 10 km, Göteborg. Tid: 47:32. Ösregn som efter någon km avtog. Perfekt kväll, fint flyt! Skönt helg i Varberg med Elisabeth. Mätte loppet till 10,3 km.

31 aug: Blodomloppet, 10 km, Västerås. Tid 45:47!! Personbästa på 10 km! Sprang med jobbet i ösregn.

3 sept: Tjejmilen, 10 km, Stockholm. Tid: 47:25.En alldels för varm dag för slå rekord! Tog mig runt banan med nöd och näppe, hatar värmen när man springer! Men det var en kul tripp till Stockholm med Elisabeth och tiden var ju ändå ok med mina mått mätt som sällan springer en träningsmil på under 52 min.

8 okt: Tjur Ruset, 10 km, Stockholm Tid 1:12:54. Årets mest krävande och roligaste lopp, herre jösses! Genom träsk och lera, en sväng i havet och men tyvärr kraftlös kropp! Fick draghjälp på slutet av Sofia som tur var. Johanna var också med och slog oss med ett par minuter.

VårRuset!

Göteborgsvarvet

Midnattsloppet!

Blodomloppet!

Tjejmilen

Tjur Ruset

Planer för 2012 finns oxå så klart och dom ska jag snart berätta om!

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Bra jobbat och supertider!!

Always want runnerlegs! sa...

Vad kul att se dina framgångar!! Tänk bara hur nästa år kommer att se ut, jisses :).

Christina sa...

bra jobbat! Tänkte ocksa springa gbg varbet 2012, kanske kan fa till det att springa för svenska downföreniungen 2013 :)

Din löpträning är inspirerande!