fredag 7 oktober 2011

Du brukar ju göra bra tider i regn!

Jo förvisso men inte när vi snackar Tjurruset :) Tack ändå snälla Jessica för uppmuntran och att du tror på mig! Jag springer gärna i regn men inte i regn som hamnat på marken och bildat ett kärr eller en bäck. Fast det förstås, deltagandet är frivilligt :) men inte för Sofia för henne har jag anmält så hon är medtvingad! Jättekul oxå att min vän Johanna från Borlänge sluter upp imorgon, hon har fått tag i en nummerlapp och ska ta sällskap med oss från tågstationen!
Här är jag och Sofia före förra årets Tjurrus. Hade ingen aning om vad som väntade....
Dock spelar tiden ingen roll imorgon, huvudsaken är att ta sig runt utan att stuka fötterna eller fastna i ett kärr.... Förra året spran jag på 1:15 min, dock är det inte samma bana i år. Starten går i år mitt i Stockholms city, vid Östermalms IP och sen springer man ut på norra Djurgården. Känns skumt då tävlingen brukar gå ute i Sumpan eller typ Södertälje.

Baninformation:
Vid 2,5 km korsar banan ett brett dike.
Från 4,5-5 km går banan i en bred ravin där man får huka sig under stockar.
Vid 6 km uppbyggda hinder.
6,5-7 km överraskning (?)!
7,5 km 800 m långt kärr!
Sista biten in i mål består av smala stigar och lite bredare ridvägar

Dessutom består banan av fler backar än förra året och den ska dessutom vara blötare. Det har köpts in våtdräkter till funktionärerna så det kan jobba på bästa sätt! Det delas ut Dextrosol under banan för extra energi, jag tror jag behöver det...

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Oj banan låter ju fantastisk!

Jag tror på dig i vått och torrt;)

Anonym sa...

J-lar vad det ska bli skönt när detta är över!!!!!
/Sofia

Anonym sa...

J-lar vad det ska bli skönt när detta är över!!!!!
/Sofia