söndag 2 oktober 2011

Svensson-dieten

Fick en förfrågan om jag hittat en ny hobby, nämligen träna och äta! Ja och det är precis det jag gjort :) Jag har genom åren sysslat med Viktväktarna, GI, LCHF, räkna kalorier osv och ALLT har funkat på mig. Beror väl mycket på att jag är antingen PÅ eller AV och alla "metoder" är ju sånt som funkar om man kör stenhårt. Ska tilläggas att jag aldrig haft någon riktigt övervikt heller utan det har snarare handlat om att få bort de sista grav-kilona och hitta och behålla formen så bra som det går som trebarnsmamma. Man har ju sina egna mått på hur man vill se ut och hur man vill känna sig. Överens? :)

Något som jag aldrig har provat, och aldrig kommer prova heller är pulverbantning! No way! Men det är en annan historia.

Hur som helst så har jag tröttnat på att det här ska man äta och det här ska man inte äta och det här får man äta och det här får man inte äta och idag har jag ätit för mycket och bla bla bla..... Nu ska det alltså ätas som många andra :) Hålla igen i veckorna och äta gott på helgerna och det ska vara tillåtet utan dåligt samvete. MEN det kräver ju en del motion för att det ska "gå runt" och det krävs lite planering för att få till det. Jag rör mig mycket, mer än många andra men jag kan oxå äta paj mer än många andra ha ha....

I helgen blev det alltså nachostallrik med massa cheddarost, ädelostfylld fläskfilé med potatisgratäng, äppelpaj till efterrätt, ännu mer fylld fläskfilé (rester), äppelpaj och en stoooor påse godis igår kväll!!

Totalt denna helg (lör-sön) blev det också 17,1 km löpning och 23,3 km promenad!

Plus minus noll och gott var det!

2 kommentarer:

Jenny H sa...

Så bra!! Låter ju perfekt! Det är så jag har börjat tänka efter semestern. Ät vad du vill men måttligt på veckorna. Helgerna kan man fira lite extra. Jag har hittat en god balans mellan ätande och motion. Har gått ner de 5kg jag gick upp på semestern och nu står jag still vilket måste innebära att jag hittat rätt nivå- för mig.
Som du skriver, så är det ju olika från person till person var man vill lägga nivån! Huvudsaken man mår bra själv!

Fortsätt ditt goda arbete med kropp och själ!!

Kram!

Suzan sa...

hahaha..