torsdag 26 maj 2011

Årliga downskontrollen

Idag var vi till barnkliniken och träffade Västerås egna och bästa Downs syndrom-doktor! Undrar om man får kalla honom så? Han har iof inte bara ds-barn på sin lott men han är åtminstone bäst!

Felix var medgörlig idag som aldrig förr! Härliga unge säger jag bara!! Jag blir nästan rörd när han är så duktig, jag får ofta kämpa, trixa och locka för att få honom dit jag vill men inte idag. Skönt! Han var 92 cm lång och vägde 18.9 kg.


Medans vi satt där kom sjukhus-clownerna förbi och som jag skrattade!! Shit va roliga de var! De kunde teckna oxå, fantastiskt! Felix tyckte de var läskiga till en början...


Doktorn fick klämma, känna, lyssna och titta, jag satt bara och höll tummarna för att det skulle fortsätta lika bra!


Jag frågade om han tyckte att Felix behövde nå andra skor eller sulor med stöd då jag tyckte att Felix fötter/fotleder börjat "vika" sig inåt med det tyckte han inte. Vi skulle investera i ett par bra rejäla sandaler/skor tull sommaren så så får det bli. Ska kika på Vincent och Ryns (Ecco), kosta vad det kosta vill!


Nja ibland var han liiiite motsträvig men han gav sig efter en stund. Felix vinkade och skrek sedan hej då så det ekade på hela barnkliniken! Där slutade allt det roliga!

Sen var det dax för blodprov... Vi var tre stycken som fick hålla i en panikslagen Felix :( Usch va ledsen han var! Tur man inte är så blödig, det måste göras och då gör vi det!

En trött Felix fick sen åka på min rygg tillbaka till mitt jobb och sen bilen. Vi var båda trötta och svettiga efter brottningsmatchen + att Felix vägrade ha plåster så vi var blodiga oxå...

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Å fina duktiga Felix<3. Varför tog ni blodprov,sköldkörteln?

Skolgatan sa...

Ja du är välkommen till salong Skolgatan,jag är gratis bara köpa med produkter du vill ha och jag ger ingen garanti:)

Linda sa...

Japp, han är bäst! Jag är så glad att han är vår läkare - kunnig, intresserad och fokus på sonen. Skickade honom en utlovad uppdatering idag.