söndag 15 maj 2011

Intervaller

Igår var jag och Sofia ut till Björnön för att köra intervaller. Jag har ju sprungit den sista långa vändan inför Götebrogsvarvet som är nästa helg. Har inte någon större koll på hur man egentligen ska träna/tänka så här veckan innan ett långlopp. Jag förstår att man inte ska ta ut sig fullständigt och att man bör vila kroppen en del, äta och sova bra men hur man egentligen bör göra vet jag inte!

Vi körde iaf milen med först 2,5 km uppvärmning, sen körde vi 6 st korta intervaller á 18-20 sek, med vila minst 70 sek (beroende på terräng) emellan. Joggade 3-4 min för att få ner pulsen riktigt och sen körde vi 6 st till, avslutade med 3,4 km nerjogg. Vi kom runt på 54:36. Kändes rätt bra i kroppen.

Har köpt ett par nya tights som är lite kortare än de som är lite längre men ändå kortare än långa.... Ett par Adidas från Intersport för 350 kr, man fick köpa en tröja till för 40 kr, alltså ett set för 390 kr. Bra pris! Tror jag ska ha dom byxorna på lördag, måste fila lite på outfiten :) Jag får ju en tröja när jag kommer till Göteborg eftersom jag springer för Barncancerfonden. Det jag vet är att den är vit med svart text, hoppas den är skön!

Jag har inte fått koll på bloggningen från Iphonen än, någon som har någon aning vad som kan vara fel??

5 kommentarer:

Skolgatan sa...

Fy vad lätt 1 mil låter för dig.... Min blogg funkar som den ska,kan tyvärr inte hjälpa dig:(

Skolgatan sa...

Snygga byxor!

Skolgatan sa...

Puss

Skolgatan sa...

Och

Skolgatan sa...

Kram:)!!