lördag 28 maj 2011

FETTO

Ja herre gud, känner mig pluffsig som en ballong just nu! Micke och Elisabeth har varit här ikväll och ätit grillad kyckling, potatisgratäng och Sofias Limesås. Sen tryckte vi citronpaj till efterrätt. Vi fyra vuxna + 1 litet barn delade på en hel paj med vispgrädde... Känner mig nästan andfådd :) Formen som fanns för ett tag sedan känns långt borta nu! Måste skärpa till mig nu...

Limesås

2 dl turkisk yoghurt
Skal och saft av ½ lime
1 msk flytande honung
vitlök
salt

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Äh citron är väl inte onyttigt?

Jenny H sa...

Förstår känslan... Igår hade vi en riktig moffa-dag! Jag o Mojje drog iväg i husbilen runt Stockholm. Stannade till vid donkan och jag fick in å beställde o betalade. Något blev fel så vi fick FEM hamburgare, två pommes, två läsk och en milkshake. När jag kom till husbilen så jag felet men eftersom jag bara betalt för det jag sagt så gick jag ju inte tillbaka och klagade... Synd oxå att slänga mat ju så vi fick faktiskt i oss allt :)! Sen blev det fika och sen mat igen :)!