måndag 2 maj 2011

Påhälsning

Linas Matkasse har kommit med ny leverans, denna gång innehöll den även en nyckelpiga!



Har gjort en ny laddning med müsli, den är bara så god! Denna gång blandade jag i goijibär som ska vara så bra.

Müsli:
Ca 1-1,5 liter havregryn/rågflingor eller andra gryn, jag tog 50/50
2-3 dl solroskärnor
1 på hasselnötter (delade 1 gång)
1 påse mandlar (delade 1-2 ggr)
Ca 1-1.5 dl Rapsolja

Goijibären blandade jag i efter att müslin varit i ugnen i ca 150 grader i ca 50 min.


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

D sa...

Va gott det lät med müslin, den ska jag prova. Har du den inne längre när du haft på bären? eller är det 50 min i 150 grader som gäller?

Har du hört av dig till Linas om nyckelpigan? :-)

Kram

D sa...

haha , var visst inne på Dennis konto när jag skrev... :-)

Kram Sara

Jenny H sa...

Ja goji bär är dunderbär! Har en kompis som har en kompis i Kina som plockar gojibär och skickar hem till min vän i Sverige. Har fått en hög av de bären och det är skillnad på bär och bär vill jag lova! Men hur som helst så ska man äta ett tiotal goji om dagen så gör det gott i kropp och själ!

Din müsli verkar mumma!

Kram!