måndag 9 februari 2009

Vilken fantastisk vinterdag!

Å här inne sitter vi med halsfluss.... Micke fick känningar igår kväll och barnen hade jag på känn att det oxå var smittade. Vi åkte ner till Tillberga och gjorde halsprov på ungarna och Micke och det visade sig att alla hade utom Jesper! Han som var mest röd och svullen i halsen av oss alla. Han fick behandling iaf eftersom han med stor sannolikhet kommer att bli smittad förr eller senare. Solen skiner så fint och visst skulle vi kunna gå ut en sväng men nu sover både Felix och Jack och Jesper har fått lov att spela dator en stund. Micke har gått ner i källaren och leker med sin nya projektor som vi ska ha i vår porrgrotta, kommer bli jättekul att kunna titta på film där nere sen, å nej ingen porrfilm för den som trodde det! Jag har storstädat skåpet under diskbänken, fy va det var äckligt! Det känns som vårt hus är fullt med bakterier så jag ska fortsätta mitt städning, har fått sån otrolig energi, undrar just vad det är i Kåvepenin :o)
Fick idag alltså avboka både logopedbesök och möte med förskolan. Kuratorn ringde nyss och vi bokade in ett möte med en LSS-handläggare för information. Kan vara bra att veta vad de kan erbjuda. Ha en bra dag och njut av solen!



5 kommentarer:

Linda sa...

Massa kryakramar till er!

malin sa...

Usch vad jobbigt med halsfluss och allt! Jag hann inte läsa din komentar på min blogg för jag har inte haft någon tid alls till datorn. Jättemycket läxor,träningar och allt. Men jag kan smsa snart nån dag och kolla när jag kan komma,när ni inte smittas längre eller vad man ska säga. Tänker ju på felix varje dag! Ge han en krya på sig kram från mig, om han inte redan är frisk;) kram!

Skolgatan sa...

Vilket fint kort!

Marika sa...

Usch va tråkigt med halsfluss! Fast man brukar ju inte kunna äta så mycket så jag kanske borde få en släng...

Jag är också nyfiken på vad Lss kan erbjuda, dela gärna med dig utav den informationen..

Krya på er!

cpmamman sa...

Haha porrgrotta! En sån ska jag fråga mannen om ikväll.

Ja visst är det viktigt med bra Hab. Hoppas ni också är nöjda.