måndag 23 februari 2009

Logopedbesök

Idag har jag och Felix var till logopeden, det 5:e besöket av 5. Vi fick några nya tider i början på juni. Filmen blev lite kort då jag inte fattar hur man trimmar den på ett vettigt sätt i mobilen, han ropade både på pappa och mamma men det kom inte med tyvärr. Han tycker den typ av träning vid datorn är jätterolig och ropar för kung och fosterland! Min pappa var snäll och kom hit och vaktade Jesper och Jack så jag kunde åka iväg själv med Felix. Tack pappa!
För övrigt så är det ju sportlov här nu och jag har alla barn hemma hela veckan. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på, lite svårt att ta sig iväg med alla barn. Imorgon kommer dock hela familjen Hayman/Johansson och delar av fam Pfeiffer, vi ska äta ugnspannkaka och semla. På torsdag kommer min vän Johanna hit från Borlänge och på fredag är det bad på habiliteringen och Jesper ska då få följa med och bada så det löser sig nog med aktiviteter....


4 kommentarer:

Moster Marie sa...

Du har ju häcken full utom onsdag, så då kan du komma hem till oss efter 14.00.

Skolgatan sa...

Självklart köper jag med en duk!

Linda sa...

Nu känner jag mig lite korkad - men vad var syftet med övningen framför datorn?

Sen är jag lite nyfiken, har de 5 tärningstillfällena gett mycket? Fick ni ett batteri med ideer som håller er igång till juni?

ylvisen sa...

Hej Linda!

Syftet med övningen är väl att han ska förstå att när han gör ljud så blir ballongen större, han han styr den med sina ljud. Du har säkert sett dom där tidigare. Det finns ju fler liknande med grodor, bollar och tåg som flyttar sig när man gör ljud. Givetvis är det bättre med en människa som ger gensvar istället för datorn men han tycker det är roligt att sitta vid datorn så vi provade det.

Ja jag tycker det här 5 ggr har varit bra, vi gick även 5 ggr i höstas. Jag tycker det är kul att se honom sitta där och träna eftersom han är på ett helt annat vis än hemma. Jag tycker oxå att det är kul att höra hennes åsikter om hans utveckling.

Vi får lite tips och idéer även om det största delen med tips och idéer kommer via vårt nätverk med handledning av Hallner. Hon förser oss med idé och batteri :o)