tisdag 24 februari 2009

Streptokocker för 4:e gången

Fy vilken otur vi har nu! Jag och barnen är nyss hemkommen från Tillberga och vårdcentralen där vi tagit streptokockerprov som givetvis var positiva!

Micke kom hem från jobbet igår och kände sig krasslig. Han gick och la sig och somnade vid 19 och sov i princip hela natten och vaknade med halsont, ringde sin vårdcentral och fick komma direkt. Jag har ju misstänkt att Felix streptokocker var påväg tillbaka och igår när han sov fyra timmar vid lunch var jag nästan säker. Grejen är ju den att vi nyss ätit antibiotika och när man då gör strep-prov kan det visa falskt positivt så egentligen vet vi ju inte OM vi har men vi har iaf någonting och jag är helt övertygad om att det är just våra vänner streptokockerna som är här nu igen. Jag och ungarna åkte iaf iväg för att göra halsprov. Ingen lek att åka själv med alla barn till en vårdcentral med 100 öppna dörrar och "dörröppningsknappar" till höger och vänster.

Jag är iaf pigg, lite känningar i halsen har jag nog men inte som förra gången när jag var halvt död och kräktes. Jesper hade inga streptokocker även om han, återigen, var den som var mest röd och svullen av oss alla. Han tog sin sista kur i fredags och fick nu ingen behandling alls...

Vi som skulle haft sportlovsträff/svullotisdag här idag med ugnspannkaka och semla med Sara och Elisabeth och alla barnen.... Det lustiga var att när jag var på vårdcentralen så kommer just Sara och hennes barn och stora killen hade oxå streptokocker så de hade ju inte kommit iaf, men som skulle haft så mysigt!

Det enda som är bra med det här är att vi är friska till helgen när vi har kalas och garanterat även står på benen nästa helg då vi får främmande från Hjo!

Kram på er!

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Jävla skit streptokocker! Ja hoppas vi klarar oss allihop.

Nu ska jag se på rosing,känner du henne hon är väl från västerås? Usch jag gillar inte henne men ändå måste jag se...

ylvisen sa...

Ha ha, nä jag känner inte henne men en kompis var ibland på samma fester som henne som ung och då brukade hon pippa en chef på lunchen och det sas att det var han som betalade tuttarna, ha ha, inte vet jag om det är sant, säkert inte!

Ja nu är vi trötta på streppisarna!

Anonym sa...

Usch vad trist. Men ni kommer väl inte att slå förra årets rekord? Tänk positivt.... ;-)

Jag har nog lite ont i halsen jag med när jag tänker efter.....