lördag 7 februari 2009

En kromosom för mycket

Måste rätta mig själv efter att ha fått påbackning av en klok ds-mamma i ett inlägg nedan. Felix har ju faktiskt inte något fel på sina kromosomer utan han har en för mycket helt enkelt, thats it! Jag tar genast tillbaka mitt uttalande och ber Felix om ursäkt!

Många graviditeter med kromosomrubbningar slutar i missfall och så även många graviditer där bäbisen har Downs syndrom. Dock är ds ofta förenat med liv och därför är jag så glad att Felix valde den vägen, undrar just om han fick någon möjlighet att välja? Klart han fick! Den viljan och livsgjädje som han besitter måste ha lyst igenom på sin väg till livet. När jag idag ser Felix kan jag inte förstå hur det kan vara lagligt att ta bort ett barn pga ds? Men det är ju min åsikt, jag vet ju vad det handlar om, tänk om alla som väntar barn kunde vara berikade med den informationen.

9 kommentarer:

stina sa...

Han är så otroligt charmig ögonen tindrar som stjärnor på honom

Marika sa...

Ja man önskar att folk ska ge sig tid att förstå hur underbara "våra" barn är!

cpmamman sa...

Om man bara kunde SLÅ in insikt hos folk. Tyvärr är det något som bara kommer hos vissa utvalda. Men vi är nog desto lyckligare också.

När vi är gamla kan vi se tillbaks på ett liv fullt av kärlek och vackra beslut.

Skolgatan sa...

Kloka ord som vanligt:-)

Martin är och gör jobb hos sin syster i gbg.

Skönt att ni mår bättre.

Kram

Carina - den gråa pippin sa...

Oj, jag hoppas jag inte verkade arg - sur - you name it - när jag skrev om felet....
Det var meningen att läsas med ett leende i ansiktet. Men tankar är svåra att överföra i cybern.

Skönt att ni mår bättre.

Kram

ylvisen sa...

Ja men självklart Carina, drog på smilbandet och tyckte att det där borde jag väl kommit på själv!

kram

mamma sandra sa...

Klart att han valde att komma till just er! Jag tror alla barn väljer sina föräldrar, och vi får njuta av att dom valde just oss!

Oh ja, jag njuter av all grädd ;)

Kram

blomfluga sa...

va fint du skriver jag känner likadant.....

ylvisen sa...

Tack!

KRAM YLVA