söndag 1 februari 2009

Idiot nr 3

Undersökning under Etik på familjeliv.se

Skulle du göra abort om du visste att barnet i magen hade Downs syndrom?

Idiot 3 svarar: Önskar verkligen att jag kunde svara tveklöst NEJ men jag vet faktiskt inte. Känner att med två friska barn så skulle kanske ett DS barn ta massa tid från dom ?

Asså va fan, rent ut sagt! Tänk va kärlek hon skulle få av ytterligare ett barn som kommer från hennes egen kropp. Tänk va syskonen skulle kunna lära av varandra. Vad gör hon om ett av hennes två friska barn får cancer? Vilket värde tycker hon att Felix har? Vilken rätt har hon att bestämma? Man märker dock på svaret att okunskapen lyser igenom, det är så himla synd! Folk vet inte vad dom missar och det visste inte jag heller men nu vet jag och det är så himla frustrerande!

Om en sån människa som hon bara fick rätt information, erfarenhet, fakta och en smula sunt förnuft hur man uttrycker sig så skulle hon säkert få en annan uppfattning. Det är så himla många som gör allt vad de kan för att slippa få ett barn som mitt? Hur tror ni det känns?
Har varit hos logopeden nu på morgonen och jobbat med datorn, han tycker det är så kul! Ska åka en sväng till apoteket nu och sen på em ska vi gå till öppna fsk, ska ta med lite teckensånger till kantorn som ville använda dom i sångsamlingen.

7 kommentarer:

Skolgatan sa...

Ja du jag har slutat kolla in på etik-trådarna,det är ju bara den ena värre än den andra där.

Söt Felix,får ju nästan plats i kartongen:-)

Kram

ylvisen sa...

Ja jag med egentligen men när jag skulle gå in på forumet så får man ju upp de senaste inläggen och jag råkade se den tråden....dumt nog! Var på väg att skriva en massa inlägg men la ner i tid!

stina sa...

Hmmmm kan inte fatta ett barn är väll ett barn oavsett om dom har ett handikapp eller inte...

cpmamman sa...

Det är verkligen ofattbart. Kan inte förstå den där typen av människor. Sådan bristande empati bör inte föräldar få ha överhuvudtaget.

Jag tar ett stort avstånd till att läsa såna trådar. Jag blir bara så ledsen och sårad.

Skulle jag svara skulle det vara ett självklart, tveklöst och skrikande NEJ! Skulle se det som en enorm gåva att just jag blivit utsedd till att få ge kärlek till detta speciella barn.

Marika sa...

Tycker att man stöter på dessa åsikter titt som tätt, har slutat att ta till mig, det gör bara ont!

Anonym sa...

Jag hoppas du kan stå över alla plumpa inlägg och inte bli ledsen.
Tänk bara som så att: Dom vet faktiskt inte bättre.
Men du vet och du gör någonting åt dom okunnigas okunskap.. Du bloggar och visar alla och envar hur fantastiskt livet är fast man har ett barn med Downs Syndrom.
Du visar också hur berikande det är att ha ett helt vanligt ovanligt barn.. som faktiskt alla barn är...

Du visar att den extra kromosomen inte är till last. Utan tvärtom.
Du gör skillnad som jag tror vi alla mammor gör som pratar om våra underbara ungar.

Men bli inte ledsen.. du har ju så mycket att glädjas åt att okunniga människor bör inte få ta den glädjen ifrån dig.

Må gott vännen!

Kram!

mamma sandra sa...

Jag har inte ens vågat titta in på etik-tråden, och nu kommer jag definitivt inte gör de..

Kram