måndag 1 augusti 2011

Måndag måndag måndag...

Morgonen gick galant, det trodde jag aldrig! Ungarna var superglada att få komma tillbaka till förskolan. Toppen! Ingen krångel alls. Jag som målat upp värsta senariet med gråt och skrik! Skönt!

Då ska man tillbaka till jobbet, in i grottan. Jag tycker om mitt jobb så det känns bara bra faktiskt! Lite oturligt dock när vädret är så fint, ser ut att bli en fin dag.

Idag är det också dax för att bli kvitt semesterkilona som kommit på besök för här får de då inte stanna! Började morgonen med långa Hubborundan (7,2 km), det blir en sån himla bra start på dagen med den svängen! Jag mår ju inte bra med denna semesterdiet även om jag älskar att äta så dax att göra något åt det!

Har hittat två appar som hjälper mig på traven även om jag vet det mesta :) Jag är inget för att räkna kalorier, det har jag aldrig varit men det är ganska intressant ändå och klicka runt och läsa. Apparna heter:

Kaloriräknare från shapeup club
Kaloriräknare av fatsecret

Inga kommentarer: