torsdag 4 augusti 2011

Ylvisen är för svag....

Skulle ju berätta om mitt besök hos Pentti igår. Har bara hört bra om honom det var han!

Han klämde och kände och konstaterade att jag är för svag i vaderna först och främst men även i baksida lår (det har jag hört tidigare men tydligen inte gjort något åt). Han kände oxå klart och tydligt att jag stukat foten ett flertal gånger (det stämde oxå, har spelat handboll i 14 år och därmed stukat båda fötterna och tydligen vänster mer än höger). Vänsterfoten var oxå ostabil om man jämförde med höger, det liksom rasslade när han skakade....

Tåhävningar 100 st på varje ben varje dag, träna på som vanligt blev domen. Han trodde inte att det skulle vara något probelm att bli bra till mina lopp. Han tejpade upp hälsenan med Kinesiotejp som ett stöd.

En intressant sak ang tåhävningar! Om man har haft en stroke bör man kunna göra 38 st tåhävningar för att ha bra balans. Jag provade när jag kom hem och klarade 25 (på ett ben alltså), det finns alltså lite att jobba på där. Hur många klarar du ståendes på ett ben utan att hålla i dig i något?



Hade jag vetat det skulle bli så här fint hade jag inte vald kjol denna dag :) Skulle ju ner på stan och klippa mig efter jobbet ha ha men det syntes inte såååååååå mycket med tanke på färgen på tejpen. Jag vet att tejpen även finns i ljusblått, rosa, vitt och svart, rosa hade kanske varit snyggare ;)

Han sa åt mig att sticka ut och springa idag och sen ringa honom imorgon fredag. Ska testa ikväll men jag kan inte springa fort utan ska ta det lugnt, kan inte springa fort heller för den delen får då bränner det till (märkte det igår när jag var sen till frissan).... Återkommer!

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Jenny sa...

Oh hellskotta...var tvungen prova...kramp nu! 26 på höger och 24 på vänster... 100 känns lååångt bort men du e nog snart där! Hoppas de onda borta snart. Kram

malin sa...

Svar: Japp jag har sett alla filmer förut, alla utom en men den har jag! :)

Jenny H sa...

Hej! Skönt att det inte va nåt allvarligt iaf utan nåt du förhoppningsvis kan träna bort..

Var ju oxå såklart tvungen att testa och jag fixa 31 på ena och 25 på andra.. Över förväntan för att va mig faktiskt. Trodde balansen skulle va det första som fick mig på fall men det blev snarare krampen :)!

Lycka till nu!