onsdag 4 mars 2009

Lax och broccolipudding

Nu var det ju några dagar sedan jag berättade vad jag har ätit, förstår att ni är hemskt nyfikna på det! :o) Jag har provat en broccoligratäng som jag nog hellre skulle kalla för broccolipudding. Den var helt ok, man blev tjockismätt, kräkmätt och jag ville absolut inte ha mer än en portion.
400 g kokt broccoli mixas och blandas med 4 ägg, 150 g fetaost, 1 dl creme fraishe, dill och salt och peppar. Man blandar med fördel ihop de sistnämnda ingredienserna för sig innan man blander det med broccolin. Gräddas i ca 20 min i 225 grader. Enligt orginalreceptet ska "gratängen" serveras med sallad och räkor, men jag hade lax som ni ser. Jag glömde oxå ha dill men det gick att äta ändå!


6 kommentarer:

E Hayman sa...

Ja den såg ju speciell ut den där puddingen :-), men ärligt nu var den GOD?

ylvisen sa...

På riktigt ser den godare ut än på bilden. Ja den var god! men jag har fått svårt för fetaost när det blir för mycket ost i munnen....urk!

Anonym sa...

Hej Ylvisen!

Tack för inlägget på min blogg! Ja, jag har hört talas om dig och att du också kör LCHF, vad roligt! :D
Vilka underbara killar ni har, så söta!

Och din blogg måste jag lägga bland favvosarna för jag behöver verkligen massa mattips! Sen verkar du ha en väldigt mysig och personlig blogg i övrigt och det tilltalar mig. :)

Ska läsa vidare i din blogg nu. ;)
Ha det gott!
/Marie

Marika sa...

Den ser som sagt var lite skum ut! Men den var säkert god!

Skolgatan sa...

Men vad fan! Mina byxor passar bra än,jag använder dom typ dagligen! Ska INTE ta med dom i helgen,bara mina smaljeans;-)

ylvisen sa...

Ha ha ha....