onsdag 18 mars 2009

Möte med förskolan

Eftersom barnen var sjuka fick jag och Micke dela på oss, jag gick på mötet och han var hemma med barnen. Hade känts bäst om vi hade gå tillsammans så klart men vad ska man göra?

Med på mötet var förutom jag, specialpedagogen, enhetschef och Felix ena resurs A. Jag var lite orolig inför mötet, visste inte riktigt hur det skulle sluta. Jag har funderat mycket på VEM eller OM någon från hans nuvarande avdelning kommer följa honom när han i höst ska flytta till en annan avdelning. Det visade sig att den andra resurstjejen M ska följa honom och det känns jättebra. Det hade känts lika bra om A hade följt honom men huvudsaken var att en av dom ville. Han har ju ganska många personliga tecken och det underlättar ju om man känner honom. Felix har haft resurs A och M sedan han började på förskolan för 1,5 år sedan (de går omlott).

Annars diskuterades mest personaltäthet, inköp av fotoskrivare och lite allmänt hur det fungerar. Mötet gick bra och det känns skönt att veta att M följer honom till hösten. Jag fick oxå veta att två andra mammor önskat att deras två grabbar och Felix ska få flytta över tillsammans, kul! Enhetschefen skulle kolla över önskemålen och sedan återkomma. Jag hoppas att hon kan se till att de tre kan följas åt.

Inga kommentarer: