måndag 9 mars 2009

Sommarläger i Ljungskile

Vi anmälde oss till ett sommarläger via Svenska downsföreningen dagen efter det att platserna hade släpts men vi kom inte med utan stod som andra reserv. I fredags kväll ringde en kvinna och meddelade att de hade fått återbud och vi var välkomna att åka med om vi ville. Vi funderade ett par dagar och bestämde oss sen för att åka med.

Först när vi hade anmält oss och inte kom med blev man besviken, man var så inställd på att åka. Sen började man se det som att man slapp lägga en massa tid på att söka fondmedel, spara pengar och det kändes ganska skönt att bara ta sommaren som den kommer. Men med minnet av en frukost på ett hotell i Borlänge för ca 6 månader sedan bestämde jag mig för att det nog skulle blir bra att åka iväg med likasinnade. På det där hotellet fick vi äta frukost i omgångar eftersom Felix inte gärna sitter still så länge så vida det inte serveras pizza eller chips och cola. På lägret kommer vi bo på en folkhögskola med 16 andra familjer. Det ingår mat, föreläsningar, aktiviter, familjefest, stödtecken, pappa- och mammakvällar. Jag behöver inte vara orolig att mina barn inte kommer att sitta still vid middagen eftersom jag tror att de andra 15 familjerna har ungefär samma problem eftersom alla barnen är i ungefär samma ålder.

Har letat fonder ikväll för att försöka få lite ekonomisk hjälp men det är inte det lättaste. Lägret kostar nästan 12.000 för oss så det vore guld med lite extra pengar.

Vi känner två av familjerna som ska med, ska bli kul att träffa dom igen!

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Men vad kul att ni kom med!

Du får dela allt du lär dig med mig sen;-)

Kram

Marika sa...

Hej, va kul med läger! Vi ska åka på familjeläger i Ädelfors, över en helg bara. Men det ska bli jätte kul!

Mailade lite fond tips till dig!

Marika

ylvisen sa...

Jessica! Jag ska lära dig allt jag kan, går nog fort! kram!

Marika! Tack!