fredag 13 mars 2009

Tidsoptimist

Jag har en vän som brukar skratta åt mig eftersom jag har ganska bra koll på hur lång tid det tar att åka till vissa stället. Till jobbet 7 min, till mitt träningsställe 9 min, till mina föräldrar 10 min, syrran 6 min, dagis 2 min. Grejen är den att jag kommer alltid prick i tid eller 1 eller flera min efter utsatt tid. Hon kommer alltid i tid och gärna några minuter före oxå. Jag har svårt att komma i tid. Självklart går det bättre när jag är själv än när jag ska iväg med hela familjen eller är själv med barnen. Min vän skrattar just för att andra pratar i 5, 10 eller 15 minuter, jag pratar i 3, 7 och 13 minuter. Jag kan liksom inte förstå varför jag ska vara på vissa ställen i så god tid, tänk så mycket jag inte hiner göra då....
Snart ska vi åka och bada. Jag kommer nästan alltid försent dit. Lär mig visst aldrig. Förra gången var jag i tid men då var det en postbil som förstörde och det gjorde att det tog 3 minuter längre att lämna Jack hos min pappa och det gjorde att jag kom för sent. Då var det ju inte mitt fel... Idag ska jag iaf åka i tid och lämna Jack. Önskan är ju att det ska finnas tid till att låta Felix försöka själv med tex att klä av sig kläderna. Vi springer alltid in och jag river av honom kläderna medans han springer in i bastun. Nä skärpning nu Ylvisen!

Min buskotte!

Har en del annat och pyssla med idag men det hinner jag sen, tror jag. Vi ska gå ner i källaren nu och dammsuga, jag och de två små, vi har 17 minuter över innan vi ska göra oss klar för badet. Jag måste åka senast 9.35 för att vara hos pappa 9.45 och sen på badet 9.52, vilket gör att jag alltså borde ha 8 minuter på mig att byta om på oss. Vi får se hur det går. Tanken är dock att vi ska försöka komma iväg redan 9.30 men det säger jag inte högt....

4 kommentarer:

mamma sandra sa...

Gullunge, han ,måste verkligen kunna charma vem som helst!! :)

Trevlig helg vill jag passa på att önska er :)
Kram

Skolgatan sa...

He,he ja du är tokig! Jag gillar att vara i god tid,nu när jag har barn är det ju svårare men jag försöker alltid vara 10 min tidig till allt jag gör,min mamma var less på mig när jag var liten för då ville jag helst vara 20-30 min före utsatt tid. Har alltså spenderat mycket tid med att vänta på skolbussen...

Sätter en tia på att du kom till badet exakt när det börjar;-)

Marika sa...

Jag kommer (nästan) alltid för tidigt! Hatar att komma för sent...

Åh vad han är söt! Skulle kunna äta upp honom!

stina sa...

Vilket charmtroll han är hans ögon är bedårande