fredag 20 mars 2009

Så var det fredag igen!

Ja tänk va tiden går! Nu är det bara elva dagar kvar innan jag börjar jobba. Det känns bra men det kommer bli en tuff start med mycket ny information och utbildning. Det är dax för datajournaler på min klinik och bl a jag ska bli en superanvändare, fint va? Man kommer nog snabbt in i det och det känns bra, men jag känner redan nu hur trött jag kommer vara.... Jag kommer cykla till jobbet och det känns lite jobbigt just nu när jag tittar ut och ser en massa snö!

Idag på morgon var vi till Tillberga för att kolla våra halsar igen. Jag har känt mig konstig den sista tiden och igår kväll hade jag faktiskt ont i halsen. Passade på att kolla Jesper oxå men varken jag eller han hade några streptokocker. Skönt! De två små äter ju redan penicillin och Felix är frisk men Jack är fortfarande lite hängig, antagligen virus säger doktorn. Mitt halsonda kom nog från en snabb promenad på 35 min med kall luft + att jag säkert har samma virus som Jack. Ja ja, jag betracktar mig absolut inte som sjuk!

Sen har vi varit och badat på habiliteringen, tänkte först strunta i det eftersom Jack är som han är men va fasen... Vi lämnade Jack hos morfar och mormor där han sov nästan hela tiden. På badet denna vecka var det bara Felix och en flicka till, en liten söööööt 1-åring men trevlig mamma. :o) Rätt lugnt och skönt i bassängen och lite fika efteråt. Felix var jättearg eftersom jag inte hade med några köttbullar till fikat. Han brukar alltid få köttbullar men idag hade vi inga och det blev ju fel förstås!

Just nu sover båda de små och Jesper leker med Elias. Det var länge sedan jag hade det så här lugnt. Jag vågar knappt röra mig, vill inte väcka dom! Har beställt lite kläder från HM och druckit kaffe! Härligt!

Skriver så tyst jag kan och viskar Trevlig helg kära läsare!

1 kommentar:

Carina - den gråa pippin sa...

VA!!! Börjar du jobba så snart??

Jösses vad kul. Vi lär säkert höras eftersom det är jag som skriver kirurgpatienterna som ligger ute på andra avdelningar - även infektion då alltså.
Kul att vara superanvändare!
Jag kommer och smygtittar på hur det fungerar sen. Vi är ju sist på listan för att ta emot datajournalen. Lagom tills alla barnsjukdomar är avklarade och att allt löper finfint.

Kramen