torsdag 19 mars 2009

Föreläsning igår och LSS idag

Föreläsningen igår var jättebra! Sören kan verkligen konsten att berätta på ett bra sätt. Jag skrattade så jag grät och blev berörd så ögonen fylldes med tårar. Den mannen skulle man kunna sitta och prata med en hel kväll tror jag, eller låta han prata menar jag, jag är gärna tyst och bara lyssnar!

Tog med mig en speciell sak som han berättade. Han sa att i deras familj måste varje dag få ett slut, ingen får somna eller gå hemifrån och vara osams. Allt ska kännas bra, alla ska vara vänner. De vet ju inte när Ludvigs kropp inte orkar längre och då ska inget vara osagt eller något kännas fel. Fin inställning, så borde alla leva! Vi lever inte så, men borde göra det...
Eftersom min bok är utlånad kunde jag inte få den signerad men fixade självklart en autograf att lägga i boken när farfar behagat läsa färdigt! Fick en mycket kort pratstund med Sören, mycket trevlig man det där!


Idag har jag varit på maxi och sen på habiliteringen på ett möte medd LSS. Ville mest få information om hur man kan använda dom, vilka rättigheter man har. Hon tyckte att Felix var lite liten än för stödfamilj men däremot kan det vara aktuellt med avlösarservice. Vi ska fundera på hur vi vill göra, om vi ska ansöka om avlösarservice. Känns inte så aktuellt just nu men vi har ju en nära vän till familjen som är tänkt att hjälpa oss och isf måste hon ansöka vid Individnämnden och bli anställd, känns lite drygt just nu!

2 kommentarer:

E Hayman sa...

Åh va roligt att få träffa honom.

Du får be Sören att få skicka din bok till honom så han kan signera den.

Jag minns att jag fick hans autograf när han och Anders Jacobsson spelade med Hemliga Byrån på Varbergs torg, men då var jag liten, *skratt* Hej hej hemskt mycket hej!!!

Kram

ylvisen sa...

Ha ha, jag ska lägga mitt kort i boken :o)