onsdag 25 mars 2009

Magsjuka

Som om det inte vore nog har vi fått magsjuka! Jag har varit konstig i magen och kanske var det en mildare variant av en magsjuka. Igår var det Jacks tur. Hängig, kräktes och fulla blöjor... Felix var pigg och de berättade på dagis att han hade ätit fyra portioner med chili con carne.

Vi firade Micke igår kväll och Felix åt tårta, somnade sen som vanligt. När jag skulle lägga in Jack i sin säng hittade jag Felix i en hög med ris. Stackarn var full med spya i håret, som tur var hade han inte rullat allt för mycket. Felix är en mycket tålig kille och gråter sällan fast han blir väckt och badad mitt i natten. Micke fick hålla i honom i badkaret eftersom att han satt och sov. Jag bytte i sängen och sen duschade vi av honom. In med honom i sängen utan att gnälla det minsta och han somnade om direkt, han märkte väl inte ens att jag tvättade håret på honom.

Idag har han producerat en full blöja men annars är han pigg och har ätit, hoppas det vänder direkt! Jack är oxå bättre, kanske det nya penicillinet har börjat gjort sitt nu. Svårt att veta med Jack eftersom han har fyra kindtänder på gång och äter antibiotika, magen är inte riktigt på topp!

Idag skulle jag ha åkt ner på stan för en privat LCHF-konsultation med en gammal paralellklasskompis som startat eget men det fick jag så klart ställa in. Hade även tänkt att slinka in på Moa- och Maxrean på stan men det får oxå vara. Det blir till att tömma tvättstugan och allmänt hålla ställningarna idag!
Visst har vi snygga frillor?
Sköt om er! Kram till den som vill ha, tror inte magsjukebakterierna smittar via nätet!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Chili con carne, har jag ätit eller ska jag äta? Både och alltså. Usch!
Skönt att det vände snabbt.

Fram med spriten, ja rengöringspriten alltså. Det är ju bara onsdag.

Kram kram

E Hayman sa...

Ja håll ställningarna på fortet, så får vi ses snart och dricka vin och äta mat ihop.

Kram

Elisabeth

ylvisen sa...

Ja jag har nästan glömt hur ni ser ut:)

Kerstin B sa...

Känns som om ni får ta och ge er snart,eller!!

Linda sa...

Massa kramar till er, hoppas ni blir friska och krya snart. Fin bild!

Moster Marie sa...

Nu har jag läst ifatt din blogg, pust, 27/2 var sist som jag läste. Kände igen en hel del, men också mycket nytt.

E Hayman sa...

Ja jag tycker att det är jättebra att du lägger ut bilder så jag minns hur ni ser ut ;-)

KRAM

PS! Hoppas att ni mår bättre idag!

Marica sa...

Whää magsjuka är ju det värsta.. har övriga familjen klarat sig? Vi hade det för nån månad sen nu, alla utom jag.. Jag tycker så synd om barnen när de spyr och inte kan förstå vad som händer och så kan man inte hjälpa dem på nåt sätt!
Skönt med egen tvättmaskin och tvättstuga när maginfluensan komme roch hälsar på!
Krya på er, kram!