tisdag 17 mars 2009

Studiedag

Idag har jag bestämt mig för att fixa en del saker som legat allt för länge. Det är otroligt stressande att ha vissa saker som ligger, jag tänker på dom hela tiden och blir stressad inombords. Idag har jag tvättat tre maskiner med tvätt, fixat med föräldrapenning, fixat med ett jobbpapper som jag glömde förra vecken (pinsamt dåligt), fortsatt med fondansöning inför lägret i sommar men lyckas visst aldrig bli riktigt färdig med det och inlämningsdatumet närmar sig....

Skola och förskola har dock stängt idag så jag har alla barnen hemma och borde hitta på något med dom. Jag har lovat Jesper att vi ska åka och hyra en film, inte den bästa aktivitet kanske men idag blir det så. Om vi orkar går vi ut på eftermiddagen. En sväng ner i källaren tar vi nog oxå.

Det gick inte så jättebra att få i Felix medicinen igår, fick iaf i honom 5 av 6 ml. Jag har byggt om sprutan till idag så jag hoppas att det går bättre. Jag bävar för att ge honom, hålla i honom, paniken lyser i ögonen och han sväljer mot sin vilja, försöker spotta ut, skriker och gråter. Stackarn!

Ikväll är det avgörande matchen i bandyslutspelet. HEJA VSK! Om de vinner blir det final på lördag. Felix måste vara VSK:s coolaste fan!

6 kommentarer:

Marica sa...

Skönt när man har en sån där pricka av att göra dag! Jag studerar hemma idag.. men har inte kommit igång så väldigt effektivt än men nu ska jag ta tag i det, på riktigt! Var ju bara tvungen att fixa så att jag kan kommentera hos dej igen!! :-)
Ha en bra dag! Kram!

Marica sa...

jippy jeehoo det funka ju :-)

ylvisen sa...

Ja men titta! ha ha...

Linda sa...

Han måste vara det sötaste i en VSK tröja också! ;)
Kram

Sara sa...

:-) Vilken häftig bild, absolut sötast i en VSK tröja...

Ni hade stängningsdag idag ni, vi har i morgon.. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Blir nog en sväng ut om solen tittar fram iaf...

Kram kram

Anonym sa...

Ja fy bubblan för att ge penicillin. Det är så taskigt. Kan de inte bara göra dem som stolpiller.

Krya på er!