onsdag 11 mars 2009

Materialkväll

Den kvinnan som håller i vårt Nätverk kring Felix anordnar en massa bra aktiviteter som vi ibland deltar i. Hon är aktiv i FUB där vi är medlemmar. En av aktiviteterna är Materialkvällar, vi träffas några ds-mammor och tillverkar språkmaterial, man får idéer av henne samt de andra föräldrarna. Ikväll ska min mamma oxå följa med och få hjälp med att fixa något material med rim och ramsor. I sommar anordnar hon även en sommarutbildning (29 juni-2 juli) som handlar och tal- och språkträning samt hur man jobbar med nätverk. Det kommer oxå att vara materialtillverkning varje dag. Hon är certifierad cirkelledare och handledare inom Karlstadmodellen, för den som är intresserad kan ni läsa mer här: http://www.mhallnera.blogspot.com/.

Annars idag har jag späckat schema. Jag och Jack ska åka till IKEA och byta en matta, saknade ett kvitto förra veckan så vi ska göra ett nytt försök idag. Vi ska handla på Maxi inför helgen då vi får främmande från Hjo! Efter att ha hämtat barnen åker jag och lämnar dom hos mormor och morfar så jag kan åka och vibrationsträna med Elisabeth. Sen hämtar jag barnen och mamma och åker hem med barnen till Micke och sen åker jag och mamma på materialkvällen..... Det kanske låter mycket men jag tycker att det är helt ok! Handla mat till en rolig händelse är kul, mattan är dock tråkig, träna vill jag göra och barnen tycker det är roligt att vara hos mormor och morfar, har de tur får de chokladpengar och det har det ju lärt sig så klart!

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

E Hayman sa...

Ja då ses vi sen då :-) jag är där till strax efter 16.
Kram

Skolgatan sa...

Vad bra att du gillar att handla till roliga händelser efter som det blir försök nr 2... Men nu kommer vi!

Kram

Linda sa...

Vi har anmält oss till just den sommarkursen :-)