tisdag 10 mars 2009

Nä men va sägs om lite streptokocker?

Ja jag kan knappt tro att det är sant! Och jag vet inte om det är det heller. Felix har iaf samma symtom som tidigare även om han dock inte är sjuk. Än. Vi har varit ner till Tillberga för att ta ett prov som denna gång ska skickas på odling. Tänk att det ska behöva ta 4 ggr med halsfluss och sammanlagt 16 st Kåvepeninkurer inom familjen innan proven skickas på odling. Det är en kostnadsfråga så klart. Är det någon som tänker på att vi har fått betala för 16 Kåvepeninkurer? Vår penicillin har kostat oss ca 2000 kr + kostnad för Alvedon, förlorad arbetsinkomst osv. Trodde vårdbidraget skulle täcka andra saker... De måste vara jädrigt trötta på den där familjen Boman som hänger på vårdcentralen var 3:e vecka! Dom är iaf supertrevliga där nere och jag är så tacksam att jag kan åka dit istället för att åka ner på stan och krångla med parkeringshus, tvillingvagn och hissar.

Hur som helst så vet jag inte om han har några elaka jävlar som tänker slå läger i halsen på Felix. Det ser ut så tyvärr men jag tänker inte isolera oss för det. Vi har varit nog isolerade och så länge som jag inte vet lever jag utifrån som att han inte har några inneboende och imorgon ska han till förskolan.

Felix och Jack springer runt här och är uttråkade, de brottas och jagas. Nyss delade de på en burk med köttbullar och pasta som kors i taket gick i Felix! Jack äter allt! Ska engagera mig lite i barnen, kanske kan vi leka frisör, jag älskar att bli kammad....

Avslutar med ett gott skratt efter ett sånt deprimerande inlägg...

5 kommentarer:

Sara sa...

Det är inte sant...

Krya på Er (om det nu är nåt)

KRAM

Skolgatan sa...

Nej nu får ni f*n ge er!

Lucas ligger ju fortfarande men han är lite piggare men fortfarande feber,han kommer vara frisk till helgen annars får han åka med och ligga i eran soffa:-)

Kram

Linda sa...

Håller tummarna för att det är falskt alarm denna gång.
Kram

E Hayman sa...

Hoppas verkligen inte att det är något. Ni har haft er beskärda del för det här året.
Kram

ylvisen sa...

Ja å nästa med :o)

Ses sen!

kram krameli kram kram