måndag 2 mars 2009

Jackvakt och spel

Nu på förmiddagen är jag barnvakt åt Emma eller kanske snarare så är det hon som är Jackvakt åt mig! Vi har varit och handlat ballonger till Felix dagis eftersom de skulle fira honom idag och jag totalt glömt bort det. En del barn har med sig frukt men jag handlade med varsin ballong. För övrig tycker jag det är superlöjligt att barnen inte får äta eller bjuda på glass på förskolorna men det är en annan historia.
Här busar Emma med Jack så han nästan gör i brallan!



Vi ska prova att spela två spel som Felix fick i present i lördags. De är från tre år, vi får se om det kan vara något för Felix, om inte nu så kanske snart!

4 kommentarer:

Skolgatan sa...

Ebba har ballong-spelet,men hon är kass på spel hon slänger tärningen och alla ballonger hela tiden,men hon är duktig på att vänta på sin tur:-)

ylvisen sa...

Ha ha, kan tänka mig att Felix gör likadant... Han är inte så bra på att få upp kort från bordet, han får liksom inte tag i dom. Felix är inte heller så bra på att vänta på sin tur :o) Men han är bra på att äta upp tärningen!

Skolgatan sa...

Ja självklart är du välkommen på picknick:-) Nere på strandpromenaden framåt maj? Blir det bra?

Kram

Linda sa...

Båd spelen är jättebra och roliga tycker skruttan, vi brukar få spela hemma hos en kompis som har båda. Lycka till!