tisdag 31 mars 2009

Tack snälla pappa - igen!

Imorgon är det ju dax för mig att börja jobba igen. Har länge tänk att kolla om cykeln är ok men det har inte blivit av. I lördags kväll cyklade jag hem till Sofia, märkte då att det gick himla trögt. Bakbromsen låg på hela tiden, kände som om det var uppförsbacke hela vägen.... Min snälla pappa kom idag ut för att se om det gick att ordna men eftersom bakhjulet var skevt så gick det inte. Snälla pappan åker då hem till sig igen (9 km) för att hämta ett cykelställ och sedan tillbaka för att hämta cykeln och sen in till stan för att lämna in det på verkstad. Förra veckan hade syrran punktering på bilen, morfar fixar. När jag slarvar bort nycklarna, kommer morfar med extranyckeln. När jag behöver barnvakt under Felix bad, ställer morfar upp. När jag behöver skjuts, kommer morfar med den ambasadblåa SAAB:en. När det nya päronträdet ska klippas i tid, då kommer morfar med sekatören. Så vad säger man? TACK!!
Jack hjälper morfar med att sprida ut verktygen....


3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Ja vilken far du har,fin bil har han också;-)

Linda sa...

Det är verkligen tur att vi har våra pappor!

Sara sa...

Vad skulle man göra utan dom?!?!?!

Lycka till i morgon på jobbet..
Kram kram